اقتصاد

FIRS لایحه جدیدی را برای تنظیم ارزهای دیجیتال و نوسازی مالیات پیشنهاد می کند

FIRS لایحه جدیدی را برای تنظیم ارزهای دیجیتال و نوسازی مالیات پیشنهاد می کند

Bijie.com گزارش داد:

خدمات فدرال درآمد داخلی (FIRS) نیجریه قصد دارد لایحه قانونی جدیدی را برای افزایش جمع آوری مالیات در این کشور، از جمله دستورالعمل هایی که بر بخش ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد، ارائه کند. بر اساس گزارش های خبری محلی

در صورت تصویب و امضای قانون، قانون پیشنهادی از اوایل سپتامبر اجرایی خواهد شد. دکتر Zacch Adedeji، رئیس FIRS، گفت:

در حالی که ما نمی‌توانیم از ارزهای دیجیتال اجتناب کنیم زیرا در حال حاضر قانونی برای تنظیم آنها در نیجریه وجود ندارد، نیاز به تصویب قانونی برای تنظیم این تراکنش وجود دارد. دکتر Zacch Adedeji

او با اشاره به اینکه این رویکرد در سایر کشورهای جهان رایج است، افزود: هنگامی که سیستم‌های جدید معرفی می‌شوند، وجود برنامه‌های نظارتی برای جلوگیری از هرگونه آسیب به توسعه اقتصادی بسیار مهم است.

دیدگاه رئیس FIRS برای مقررات رمزنگاری

در طول جلسه مشترک ذینفعان با کمیته مالی مجلس ملی در لاگوس، رئیس FIRS، Zacch Adedeji برنامه‌هایی را برای پیش‌نویس و اجرای لایحه جدید اعلام کرد.

او گفت که هدف از این لایحه ساده‌سازی قوانین مالیاتی و امکان جمع‌آوری یکپارچه مالیات و در عین حال حذف چارچوب‌های مالیاتی قدیمی است.

او تاکید کرد که این لایحه به مدرن سازی سیستم مالیاتی فعلی و پایان دادن به قوانینی مانند قانون تمبر که مدتی به دلیل مجازات برخی تخلفات و معاملات گران قیمت مورد انتقاد قرار گرفته بود، کمک می کند.

واکنش ذینفعان به بیانیه FIRS در مورد نیاز نظارتی

سناتور سانی موسی، رئیس کمیته مالی سنا، از تصمیم و رهبری FIRS حمایت می کند. وی خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی واحد برای بهبود کارایی بسیار مهم است. او همچنین اشتیاق خود را برای حمایت کمیته خود از FIRS در دستیابی به اهداف مجموعه خود ابراز کرد و استدلال کرد که تنظیم صنعت ارزهای دیجیتال برای ایجاد درآمد کلی بسیار مهم است.

او همچنین موافقت کرد که قانون پیشنهادی تغییراتی در قوانین مالیاتی نیجریه که قبل از استقلال وجود داشت را امکان پذیر می کند.

کمیته مالی مجلس، به نمایندگی از محترم Kalejaye Paul، همچنین از FIRS به دلیل رهبری و تعهدش به حمایت از آژانس در پیشبرد توسعه کشور قدردانی کرد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا